3 maj 2010

Vardag

Då är iallafall barnens vardag här.
Oliver och Anthony har också kommit iväg till dagis och skola, det var ju bara Felicity som hade bråttom tillbaka i förra veckan.

Själv har jag under dagen inplanerat att kolla på en film, handla och åka ner till stationen och köpa ett busskort till Anthony.

Helgen på landet var perfekt!
Anthony hade med sig Adde och Nadia och Mattias kom också.
Studsmattan kom upp förstås och där har det hoppats hela helgen.
Barnen har fiskat och åkt moppe, cyklat och sparkcyklat.
Klippte häcken det första jag gjorde när jag kom ut och hela söndagen jobbade jag i trädgården med att klippa buskar, kratta och rensa rabatter. Synd att man inte hinner ut så mycket nu i maj för det är knoppar på allt och påskliljorna har inte slagit ut ännu. Gräsmattan var full med scilla och vitsippor och blåsippor hade vi också på tomten. Min nya rabatt vid bastun kommer att ta sig och det kommer att bli så fint i sommar.

Vi grillade pinnbröd och det har man senast gjort som liten. Nadia och Mattias lärde oss något nytt då vi doppade de nygrillade pinnbröden i smör och sen socker/kanel och det var ljuvligt gott!
Nästa gång ska de invigas oss i hur man gör kolbulle och det ser vi också fram emot.

Karim åkte och jobbade både lördag och söndag men kom tillbaka båda gångerna och igår bastade vi för tredje gången den här helgen innan vi åkte hem vid sex.

Hann även hälsa på min älskade lillebror igårkväll som nu står inför en visning av sin totalt nyrenoverade lägenhet och jag håller tummarna för att det kommer mycket folk på torsdag och söndag och att allt blir klart snabbt.

(Bilder kommer senare, har lite problem med överföringen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar