3 juni 2010

Ändra inställning hörni

Var på en sammankomst igår med arbetskamrater.
Satt i ett stort rum medan en man talade och la märke till hur mycket negationer han använde.

- Nu är det så att vi måste....
- Vårt system är inte uppbyggt för det...
- Nu har vi inga ....
- Vi hinner inte med....
- Vi är dåliga på....

Jag kände att jag blev mer och mer upprörd!

Varför inte vända på hela upplägget och istället för att negga på allt istället säga att nu har vi möjligheten att..., vi måste komma på en lösning för att vårt system..., vi fixar det här..., vi ska försöka hinna..., vi ska bli bättre på att...

Men det är bara vad jag tycker och vände allt i mitt eget lilla huvud för jag vägrar att vara oengagerad och likgiltig, men ledningen borde kanske ta en funderare på varför en del saker inte funkar år efter år. Det är ju inte riktigt så att folk får en spark i baken i rätt riktning.

Det blir bara mer och mer uppenbart att jag måste förändra min situation inom kort.

Våga vägra du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar