16 juni 2010

Inskolning och vurpa

Har inskolning med Oliver på dagis nu.
Karim började igår, men det gick inte alls.
Idag följde jag med Oliver och alla barnen till Körsbärsgården och lämnade honom på dagis vid elva där han ska äta lunch och mellis och vid tre ska jag hämta honom.
Ännu har de inte ringt så jag tror att det går bra.

Det har varit lite jobbigt för honom nu för hans gammelmormor, alltså min älskade mormor, gick bort i måndags och han har varit ledsen när han ser mig gråta och har vaknat i sömnen och gråtit och sagt att han inte vill dö... Stackars liten...

Efter att jag kom hem vid elva har jag hunnit med att sortera barnens kläder och få in dem i garderoben, tvätta två maskiner och sen tog jag på mig träningskläder och invigde mitt nya spår.
Efter typ 10 meter gjorde jag världens vurpa, jag skojar inte.
Hade någon varit i närheten hade det varit så pinsamt att jag hade dött eller också hade de trott att jag var död, men jag flög så att jag låg alldeles raklång i luften och landade på bröstet och höll på att slå i ansiktet. Fattar ni?
Vit tröja hade jag och var tvungen att vända den ut och in innan jag fortsatte.
Men spåret var fint, vädret var kanon och jag är nöjd.

Nu är det dusch, lunch/mellis i snabba ryck och sen hämtar jag barnen och drar ner på stan. Tänkte titta till området kring slottet och Kungsan, nåt för barn borde det ju finnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar