18 juni 2010

Ljuvligt sommarväder

Det är det inte idag för nu regnar det lite, men igår var en strålande sommardag.

Efter att jag lämnat Oliver och Felicity tog jag en bussen ner till stan och började dagen med ett besök på banken för att lösa lånen på sommarstugan. Klart!

Sen gick jag över gatan till Kungsträdgården och påbörjade min promenad till Skeppsholmen och gick runt både den och Kastellholmen. Visste ni att det finns en massa lägenheter på Kastellholmen?
Passade även på att gå ombord af Chapman som är nyrenoverad och fin.
Brevid den står just nu Ostindiefararen Götheborg men den tänkte jag att barnen kanske vill följa med ombord på och eftersom de har öppet till 18 idag så kan vi ta en tur dit i eftermiddag.

Sen fortsatte jag över till Slottet och satte mig vid kajen och åt lunch med utsikt över Nationalmuseum.

En heldagspromenad och den var inte slut förrän på Olivers dagis klockan tre som bestämt.

Efter att vi hämtat Felicity åkte vi till min bror i Jakobsberg för att hjälpa honom med hans flytt och vi fick i ordning i köket. Han har mycket att göra i huset men det kommer att bli så fint. Anthony och jag blev kvar sent och var inte hemma förrän strax före elva.

"Don´t count the days, make the days count"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar