12 juli 2010

Lev idag

Jag vill bara påminna er alla om hur viktigt det är att leva i nuet.
Vänta inte med saker ni vill göra.

Jag har jobbat hela helgen och åkt tidigt (flera timmar innan resten av familjen gått upp) och kommit hem sent varje kväll.
Uppdateringar på telefon har kommit med jämna mellanrum om hur livet fortsätter där ute....

Lilleman lärde sig cykla utan stödhjul igår och vad jag längtade hem för att se det med egna ögon.

Väl hemma, vilket just nu är på landet, kommer dottern nerspringande för grusgången när jag parkerar bilen och vill berätta hur roligt hon haft under dagen.
Maken stod i köket och lagade mat, log och sa välkommen hem.
Lilleman hade somnat så hans nya kunskaper får han demonstrera nästa gång.

Vi satte oss ute och åt och jag njöt!
Jag njöt av att jag har en sån underbar familj och av vädret och av att bara finnas till!

Vid tio frågade jag dottern om vi skulle hoppa upp på cyklarna och ta ett kvällsdopp innan läggdags.
Hela vägen ner till stranden berättade hon om hennes roliga dag med vattenkrig, bad och fiske.
Hur roligt det är att ha sommarlov och hur skönt det är att vara på landet.

Sen hoppade vi från bryggan flera gånger innan vi vände cyklarma tillbaka.
Hon var så stolt över att för första gången ha vågat hoppa rakt ut i havet och vi sa till varandra att det är såna här stunder man minns resten av sitt liv.
I höst när jag frågar henne om hon kommer ihåg den där kvällen när vi tog ett kvällsdopp och du bara hoppade kommer hon att bli alldeles varm och svara ja!!

Hemma hade maken satt på bastun och vi värmde oss i den och hon pratade och pratade.
Hon var helt enkelt lycklig...............

Lilla gumman, vad mamma älskar dig, sa jag och pussade henne god natt.
Lilla mamma, vad jag älskar dig, svarade hon och ville aldrig släppa taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar