3 september 2010

Helgen närmar sig

Snart är det helg för de flesta av er.
Ni har jobbat hela veckan, åkt hem, lagat mat och så helt plötsligt har det varit läggdags - jag vet för jag har själv haft det så i många år.
Äntligen ska ni få vara lediga i två hela dagar dagar och göra allt ni inte hunnit med.

Själv har jag den här veckan:

* vaknat på landet två morgnar
* åkt ut till samma landställe en vanlig vardagkväll
* gått på museum och promenerat på stan
* jobbat tillsammans med maken
* hämtat och lämnat barn och inte behövt stressa när jag gör det

Nu när helgen närmar sig för mig förbereder jag mig med att träna, ska prova gymmet i Vällingby idag då jag har ärenden dit.
I eftermiddag plockar jag upp barnen en efter en och vänder bilen mot landet.
Helgen spenderar vi nog med att plocka svamp (hittat ett kantarellställe som jag hoppas fått växa till sig sedan förra helgen), fortsätta med inglasningen som maken påbörjade i söndags, försöka få upp storgäddan, åka lite båt och basta.

Känns som om mitt liv bara blir bättre och bättre och jag är såå tacksam!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar