6 september 2010

Ljuvligt väder

Har du inte varit ute idag kan jag informera dig om att det är ett ljuvligt septemberväder!

Tog hela rundan idag ända ner till Stora Skuggan, så nu sitter jag här nyduschad med över en mil i kroppen.

Annars har vi haft en alldeles underbar helg på landet och vi gjorde allt vi planerat förutom att åka båt. Kantarellerna ska få stå i ett par veckor till innan jag plockar dem, de hade inte vuxit så mycket på en vecka. Trumpetsvampen börjar också komma.



Maken fick upp gäddan på första kastet och jag fick en abborre.
Inglasningen fick väggar (det blev så fint) och nu ska vi beställa skjutdörrarna vi ska ha ut mot tomten. Igår eftermiddag gick jag ner till garaget och hämtade mina 4 väggamplar som kom upp på väggen och på fredag köper jag ljung att fylla dem med.



Dessutom hann jag läsa denna bok som maken nu tagit över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar