24 september 2010

Något nytt varje dag

Jag lever efter devisen att jag ska ha lärt mig något nytt varje dag.

Dagens nya är denna:
* Att rektor från skolan ringer för att höra hur man tycker att skolan går för barnen.

Hjärtat börjar ALLTID slå i 190 när det ringer från skolan och första tanken är ofelbart: vad har hänt?
Har barnet slagit sig eller har han/hon gjort något dumt?

Dagens samtal från rektorn var inte av det slaget och det kändes ovanligt.
Jag frågade förstås, flera gånger till och med, om det var något vi behöver vara oroliga över, men nej, det var inte därför han ringde.
Han ringde bara för att höra hur vi och sonen tycker att det går och att de i skolan tycker att han kommit in i gänget jättebra.

Trevlig helg, sa vi till varandra och skrattade när jag förklarade att jag inte är van vid att de ringer från skolan bara för att. Och tack så mycket!

Två minuter senare springer sonen förbi utanför fönstret med 6 killar till och skrattar och busar. Jag vet nämligen att de idag ska ner och käka hamburgare vid grillen på lunchen. Och jag ser att han är lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar