9 september 2010

Nu stundar helgen

Den här veckan börjar min helg på en torsdag.

Så fort maken är åter från mötet är tanken att vi packar in hela konkarongen i min bil och åker till landet.

Vi ska bara förbi en bilhall först där vi ska kolla på en stor bil.
Jag behöver ingen egen nu längre och makens firmabil har bara plats för två, så båda ska säljas och ny ska köpas.
En som funkar för jobbet OCH familjen.

Sen handlar vi nog så att vi har mat för hela helgen, men sen så.
Sen stiger jag ur bilen på landet, andas in och förundras över hur tyst det.
Det är iallafall tanken.

Får vi inte med oss hela gänget åker jag ut själv.
Meningen är att jag ska få lite egentid när de andra går i skola och på dagis imorgon, det har ju visat sig att det funkar att åka därifrån på morgonen.
Maken tycker att jag är värd det!
Dottern tyckte inte att det var en god idé imorse, så hon började faktiskt gråta.
Hon vill inte vara utan sin mamma, sa hon....

Nu kom jag på!
Jag får ju inte glömma att köpa ljung!!

Bjuder på en bild på sonen ifrån i somras från vårt favoritfiskeställe.
Ni må tro att det är underbart att stå där med solen i ansiktet och känna vinden från havet. I like!!

Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar