14 september 2010

Solen är framme

Idag vaknar vi till en solig morgon.
Det var inte lika ljust på himlen igår när jag vaknade på landet.
Familjen åkte hem i söndags då det var kalas i stan för lilleman och jag fick 24 timmar kvalitetstid alldeles för mig själv.
Vad gör man då?

Jo, jag började med att städa!
Finns inget som jag avskyr mer än när det är stökigt omkring mig och för att kunna njuta ordentligt valde jag att göra detta först.
Sen var jag ute och plockade svamp, cyklade ner till båten och tömde den på lite vatten, läste, låg på spikmattan, läste lite till, bastade, lagade ett mål mat på hela dagen, tände en brasa i öppna spisen på kvällen, flyttade om bordet på altanen och tittade på en film.

Igår morse kom maken för att hämta hem mig.
Innan vi återvände till stan hann vi ta en morgonbastu.
Vad enkelt det är att njuta av livet!

Idag väntar nya äventyr.

Dessutom börjar utmaningen i veckan, för mig och för alla er som läser.
Berättar mer om det senare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar