23 oktober 2010

Vuxen

Vad ska man göra med livet?
Vad ska man bli när man blir stor, eller rättare sagt, när blir man stor/vuxen?
Är jag vuxen? Det känns inte så när jag går på föräldramöten iallafall...

Det är såna frågor jag går omkring och funderar på...

Att man helt plötsligt inser att ja, jag är nog rätt vuxen ändå men gör allt för att inte bli gammal och tråkig.

Nej, jag vill leva!
Fortfarande spela musik med hög volym, dansa och vara lycklig.
Skratta åt sjuk humor och resa i världen.
Samtidigt som jag är världens bästa mamma och fru.

Jag vill leva mitt liv på mitt sätt och sen om jag inte vet vad jag ska bli när jag blir stor är väl ingen big deal.

Medan jag funderar lever jag vidare och tackar för att jag har en sån förstående man som alltid - och då menar jag verkligen alltid - låter mig vara mig själv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar