21 december 2010

Ensam hemma

Det var länge sen jag var ensam hemma....

Vad gör då en trebarns mamma när hon helt plötsligt har egen tid?
Jo, jag började med att städa bort alla spår av resten av familjen, dvs plockade upp det lilla som låg kvar efter att barnen och maken rest iväg och så i med en maskin tvätt. Fram med trasa och dammsugare och bädda nytt i alla sängar.

Efter att det var klart åt jag middag, lyxigt inköpt på stan för jag hade ingen lust att laga mat..

TV:n fungerar dåligt just nu, fel på stadsnätet, så jag satte mig vid datorn och ser att min nya arbetsgivare tipsar om att jag kan välja mellan 200 olika e-kurser på nätet så vad tror ni jag gör, min första ensamma kväll?

Jo, jag loggar förstås in mig och klickade på den jag tyckte verkade mest intressant.
Inga fritidsproblem här inte!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar