21 januari 2011

Innerstadsbussar

Har ju börjat åka buss nu när jag bor inne i stan.
Från Odengatan tar jag numera 4:an när jag ska till jobbet.

I dessa ledbussar finns vanliga säten där man sitter i färdriktningen och sen finns det säten där man sitter åt andra hållet.
Att sitta i dessa säten är ingen hit.

Helt plötsligt sitter man och stirrar rakt in i ansiktet på andra människor.
Inte som på tåget att man har ett par mitt emot sig, utan här är det hela bussen typ.

Häromdagen satt en tjej i min ålder i just ett sånt säte.
Hon hade varit inne på Åhléns och köpte en ram och försökte nu ta upp glaset och placera in fotot/diplomet därunder.

Först ryckte hon loss stödet - kaputt.
Därefter flög fästet all världens väg. Bara att hoppa upp och börja leta på golvet.
Sen hade hon världens problem med att få upp alla hakar som håller fast själva baksidan.
Allt detta medan en hel buss stirrade på henne......

1 kommentar: