30 januari 2011

Tävlingsinstinkt

Jag är lite av en tävlingsmänniska fast jag inte gärna medger det.
I de flesta situationer lägger jag gärna in ett tävlingsmoment.
Det ska gärna gå lite snabbare än sist, hinnas med så mycket möjligt osv.

Nu har jag och min kollega som sitter bredvid mig börjat tävla med varandra för det har visat sig att han är likadan.
- Hur många samtal har du tagit, frågar han med jämna mellanrum och så där håller vi på.
Den som ligger efter försöker alltid komma ikapp - och förbi.
Hade det varit ackordjobb hade vi haft fruktansvärt bra betalt.

Imorse frågade han om jag alltid är lika pigg och positiv.
När han fick ett klart och tydligt ja som svar sa han att han också vill bli sådan.
Att han gick 5 km på lunchen är ju ett tecken på att han är på god väg.

Du skapar ditt eget öde och varför inte göra det så bra som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar