15 april 2011

Meningen med livet

Ja, den frågan ställer jag mig ofta.

Just nu har jag inte haft fokus på detta och känslan över att jag nu återigen har gått in i det eviga ekorrhjulet har börjat infinna sig. Så lätt att bara gå tillbaka till det som förväntas av en i vårt samhälle, för visst är det så?

40 timmars arbetsvecka är ju normen och gärna lite övertid på det för att vara en duktig flicka.
Har haft det draget i mig ända sen jag var barn och ser det så tydligt på min dotter så nu ska jag göra allt för att hon ska se att det finns andra vägar att gå, att inte vara så mainstream.
Jag har sålt min tid för ett par månader framåt med lite avbrott för en välförtjänt semester, sen är det dags att skörda det jag sått under de senaste månaderna...

Dagens tänkvärda, vem vill du vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar