10 april 2011

Sköna söndag


Idag har vi haft en underbar dag!

Morgonen började med att vi satt och tittade på nyhetsmorgon när jag utbrister:
- Programledare skulle jag aldrig vilja vara.
- Varför inte då, frågar dottern?
- Jag skulle inte vilja synas så mycket.
- Men du skulle ju kunna vara sjukskriven och bara jobba en dag i veckan, då blir det ju inte så mycket, svarar dottern.

Klockan 10 drog jag på mig löparskorna och skulle ut och se efter hur det står till med spåret.
Torrt och allldeles möjligt att springa, synd bara att jag aldrig kom in i andra andningen, nu var det mest jobbigt.
Få se om jag sätter klockan lite tidigare imorgonbitti och försöker mig på ett varv innan jag åker till jobbet....

Lite sparkcykel för barnen i parken utanför innan det var dags att städa lite i lägenheten.
Blir alltid lika glad när vi städar barnens skrivbord och eftersom det var soligt passade vi på att öppna upp fönsterväggen.
Värmde ljuvligt!



På eftermiddagen begav oss iväg till Oscarsteatern och såg "Karlsson på taket".
Markoolio var jättebra som Karlsson!
En helt ok söndag om du frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar