8 juni 2011

Idag har det varit fullt med studenter i stan.
Och jag räknade ut att det är 23 år (!) sedan jag själv sprang ut.
Vart tog tiden vägen?

Mitt sista år i gymnasiet var en enda stor fest!
Inget märkvärdigt, men vi var lyckliga och fixade alla fester själv.
Därför kommer tårarna fram när jag läser om hur många ungdomar inte kan ta del av detta pga föräldrarnas ekonomi då allt idag kostar så mycket, bara att åka med på ett flak kan kosta runt en 1000-lapp:

En lärare på en gymnasieskola i Stockholm berättar om elever som gråter för att ingen möter dem på skolgården när andra hyllas med plakat och gosedjur.
– Det skär i hjärtat när man ser att de står kvar ensamma kvar. Ibland får någon av oss lärare erbjuda skjuts och försöka peppa lite, säger läraren.


En studentmössa kostar förresten någonstans mellan 400 och 1500 kronor, men där har jag redan gjort en deal med min 8-åriga dotter om den utgiftsposten. Min är nämligen som ny, för jag ville inte förstöra frisyren och jag bar den nog bara på just studentfotot, och eftersom hon vill ha den ska hon med stolt röst säga att den är vintage när hon bär den om 10 år.
Jag har faktiskt även sparat klänningen, men det vet hon inte om ännu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar