23 september 2011

Mitt lilla mammahjärta

Idag när jag var ute på min lunchpromenad gick jag förbi två killar i kanske 11-12 års åldern.
De hade slängt sina skateboards och ryggsäckar på gräsmattan och en av dem gick framför mig och när jag kom närmare såg jag hur han grät medan han pratade i telefon.
Jag kände direkt att det var något som inte stämde så jag vände tillbaka, gick fram till den andra killen och frågade om de behövde hjälp med någonting och vad som hade hänt.

Han berättade att han som pratade i telefon hade blivit av med sin cykel och att han nu pratade med sina föräldrar.
- Kan ni ta er härifrån, frågade jag? Behöver ni pengar så kan ni få av mig.
- Jag har ett busskort, fick jag till svar.
- Har du busskort till er båda?
- Nej, men han får låna mitt kort så tar jag min cykel.

Aj, vad det brände till i mitt lilla mammahjärta - barn i knipa har jag väldigt svårt för.

Lova mig att du alltid stannar om det handlar om barn - nästa gång kan det vara någon av mina som råkat illa ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar