18 september 2011

Vilken lördag!

Oj, vilken lördag!

Vi beslöt oss för att åka ut till landet och överraska mina föräldrar.
De blev glada förstås och där fikade vi.

Sen tog vi oss till vår stuga, på med gummistövlar och ut i skogen för att plocka svamp.
På 20 minuter hade vi så mycket så att vi vände tillbaka.

Jag vattnade blommorna, sopade altanen och tog en sista koll på allt.

Sen vände vi hemåt, tog en snabb sväng förbi "Nybygget" vid Arlanda för att titta på ett par intressanta hus för framtiden och väl hemma duschade och bytte vi om i blixtens hastighet för att klockan 16 vara på kalaset.

Kalaset utvecklades till en jättetrevlig släktträff och vi är många nu!

Sen tog jag, min son och min svärmor en promenad ner till Stockholms Dramatiska Högskola för att kl 2100 se föreställningen 127.

“...Våra elever ska bli knegare. Precis som sina föräldrar.
Knegare behövs också Håkan, de ska vi inte se ner på!
Våra elever ska baka de GODASTE PIZZORNA!
De ska bli experter på STÄDNING och BARNPASSNING.
De ska TORKA FOLK I ARSLET. De ska bli de
TREVLIGASTE ICA-KASSÖRERNA DETTA LAND NÅNSIN SKÅDAT!”

Carlos och Timmy är bästa vänner. De växer upp i områdena kring Skärholmen, 127, där allt är möjligt, eller? Efter år av trogen vänskap händer något som skiljer vännerna åt.
En föreställning om vänskap, skuld, svek och klass.

MED: PABLO LEIVA WENGER
TEXT: ALEJANDRO LEIVA WENGER


Det var verkligen en helt otroligt fin föreställning och Pablo Leiva Wenger var så bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar