21 november 2011

Koh Lanta



Tog oss upp tidigt igår morse för att hinna med 7 båten ifrån Koh Phangan. Med bussbyten och till sist minibuss från Krabi var vi här vid halv fem.
Soluppgång på ena stället och solnedgang på nästa.
Jag talade om för barnen att de var helt fantastiska under hela resan för det är inga som helst problem med dem. Har sett så många vuxna som blir helt frustrerade när det inte fungerar som det gör hemma men jag och barnen bara finner oss i att det är så här i Thailand.
Vi fick bl a byta buss helt plötsligt igår. Den som kört från Suratthani ville väl hem snabbt så mitt emellan bytte han sina passagerare mot dem som åkt från Krabi i motsatt riktning och tvärtom. En winwin for chaufförerna, men för de tre spanjorer som satt med oss betydde det att deras båtbiljetter till PhiPhi åkte tillbaka och trots att de försokte förklara det för den första killen när de tog ut sitt bagage så lyssnade han inte. De frågade oss hur det var med våra biljetter men jag hade ju bara köpt mina till Krabi för båtresan är jobbigare/tar längre tid än minibussen. Hoppas att de kom fram till slut....



Vi har ätit i Saladan på Laanta Seafood och på Sawasdee, vi har badat i havet och i poolen och vi har tom gått en runda på stranden. Synd bara att det har regnat av och till idag. Nu är det i och för sig fint så nu ska vi in till den stora marknaden som är i Saladan varje kväll tom den 26:e. Hur länge vi blir kvar vet vi inte ännu, det återstar att se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar