24 november 2011

Phuket efter en mellanlandning på Phi Phi



Jaha, då drog vi vidare från Koh Lanta igår.
Beslöt oss klockan elva att vi skulle packa och dra, så vi packade snabbt och tog båten över till Phi Phi.

Jag måste säga att jag är så besviken över hur utvecklingen har tagit sig på den ön.
Inget mysigt alls längre, om man jämför med hur det var för 20 år sedan och det gör jag. Boendepriserna är skrattretande mot vad du får och inte så fräscht om du inte vill betala 1000 kr/natt.
Men barnen fick bada på stranden, vi gick runt i "byn" på kvällen, åt middag och hann kvällsbada i poolen innan skyfallet kom och sen regnade det hela natten fram till klockan sju.




Jag frågade barnen om de ville stanna men nej, nu fortsätter vi sa de så klockan nio tog vi båten till Phuket och är nu på Kata Beach.

Deras favorithotell var fullbokat och har inget ledigt förrän den 27/11 så vi tog in på hotellet intill där jag bodde förra året.
Har hunnit med poolbad, två restaurangbesök, stranden och tom en tur till Patong för vi skulle på bio ikväll. Snopet att alla filmer var från 15 år!
Nu gör barnen sina läxor väldigt sent, men de gör dem iallafall....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar