21 september 2010

Upp till kamp

Sergels torg i Stockholm täcktes av människor, efter en uppmaning på Facebook.

Runt 10 000 människor samlades för att visa att de inte stödjer att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen.

Initiativtagaren Felicia Margineanu, 17 år, var under demonstrationen tacksam över att så många hade kommit.

– Jag vill att vi visar att vi inte stödjer rasism i vårat land, säger hon.


Jag ryser och blir varm i hela kroppen!
Hade jag hängt på Facebook hade jag med all säkerhet också stått där igårkväll.

Jag var upprörd hela dagen igår, satt och ältade detta i bilen hela vägen till och från Uppsala och min stackars make kunde nog inte förstå varför jag tar detta så hårt - han är ju uppvuxen med svenskars fördomar och smygrasism.

Men jag lever ju med en övertygelse att alla människor har samma värde - oavsett hudfärg och att alla har rätt att känna sig trygga i det land de lever i.
Detta är vad jag vill att mina barn ska gå ut i livet med.
Att det sitter så djupt i själen att de står emot detta klimat som idag tränger in i vårt land.
Att barn inte föds in i rasism är för mig viktigt men ärligt talat, vad tror ni Sverigedemokraterna sitter och diskuterar vid köksbordet?

När det i skolvalet 2010 visar sig att Sverigedemokraterna får 12,78% av rösterna gör det ont i mitt hjärta. Nu måste någonting hända!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar