17 november 2010

Uppdrag utfört

I september skrev jag följande:

Under 10 veckor i höst ska jag donera pengar till olika organisationer.
En gång i veckan ska en viss summa pengar sättas in på ett konto till något som enligt mig verkar för en god sak. 10 veckor - 10 organisationer.

Min förhoppning är givetvis att fler av er ska göra samma sak.


Dessa 10 veckor har nu passerat.
Om någon av er som läser valde att göra samma sak vet jag inte.
Kanske det iallafall såtts ett frö i er att vårt samhälle inte blir bättre av att vi konsumerar i den takt vi gör i västvärlden.
Att vi inte blir lyckligare av nya kläder och prylar.
För det är inte där det sitter - lyckan.

Det sitter djupt i hjärtat och det bryr sig inte det minsta om
vad folk har på sig eller vad de kör för bil.

Och vad jag vill ha sagt med hela uppdraget är väl självklart -
"Det handlar inte om att ge och ta - det handlar om att ge och få!"

Och ledmotivet är fortfarande samma låt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar