21 maj 2011

Home alone

Då var man ensam hemma- igen.
Sist var ju i julas så det är ju inte så ofta - men fasen vad tomt det är utan barnen.

Jag har ju en superman (i dubbel bemärkelse) så han har *twittrat* direkt till min mobil om vad de har gjort under dagen då jag har varit på jobbet.
Yngste sonen har klippt sig och jag har fått foton och var tvungen att ringa upp och prata med honom. Och så söt han är!!

Nu är de på landet och barnen har valt att sova över hos monna och morfar, få se hur det går.
Maken hörde konstiga ljud från skogen och jag tror att det är vår räv som härjar, han skulle kolla läget och återkomma och det är ett tag sedan så han kanske har kommit lite väl nära...

Äldsta sonen är hos kompisar och har det bra enligt senaste rapporten.

Och vad ska jag göra nu då?
Jo, snart är det dags för skräckfilm så jag ska strax krypa upp i ett hörn i soffan medan maken min tar chansen att kollar in en film han inte settl. Movienight på var sitt håll alltså. Och då undrar han varför jag väljer en skräckfilm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar